Pages

Friday, January 2, 2015

Waktu Berhibur Sudah Tamat

Bismillahirrahmanirrahim....

Telah masuk Tahun 2015, tahun ini adalah tahun turning point buat aku. Turning point dalam merubah diri menjadi yang lebih baik, lebih bagus dan matang, lebih hebat, dan lebih bersyukur sebelum Allah menarik nyawa aku kembali kepadaNya (dalam kata yang lain, menjadi sangat-sangat bermotivasi, busy, mendapatkan banyak pengalaman, bermanfaat buat ummah dan happy always).

Turning point dalam menjadi umat yang terbaik, hamba Allah yang disayangi di matanya, dan anak yang solehah. Semua ini tidak lain tidak bukan adalah persediaan aku menuju akhirat.

Tahun ini adalah tahun pembinaan dan pemantapan nilai-nilai diri.

Visi/ Action Plan tahun 2015

1.       Join aktiviti2 sukarelawan
2.       Mahir menjahit ( boleh jahit baju kurung, jubah, dress dan blouse sendiri)
3.       As my sister mentor (PT3) until she get excellent result
4.       Dapat kerja
5.       Berguru dengan Diyana Tahir
6.       Tamat master dengan cemerlang

7.       Hadir Kelas-kelas/kuliah ilmu/ ceramah (tauhid, feqah dan lain2)
8.       Pergi forum, program dan lain2 ( berbayar dan tidak berbayar)
9.       Mantapkan ilmu photographer
10.   Setiap bulan atleast baca 2 buah buku, baca banyak artikel
11.   Explore my potential
12.   Hafal juzuk 30, surah al mulk, waqiah


Mungkin kalian kata, baru nak bina diri? Tiada istilah terlambat, selagi belum tua, selagi belum meninggal selagi itu kene berusaha

Kenapa aku letak visi aku di blog aku? Bukan untuk menunjuk atau berlagak, tetapi sebagai peringatan dan motivasi kepada diri aku sendiri untuk capai setiapa apa yang telah aku cita-citakan. Malah ini jugak adalah benda yang akan  buat aku bangkit semula dan terus berjalan bilamana aku mula rasa ingin berputus asa atau mula berasa penat  atau jatuh tersungkur buat keberapa kalinya kerana ada banyak perkara yang mesti aku lakukan.

pesan mentor " apa yang kita lakukan sekarang adalah siapa kita 5 tahun akan datang". to make u happy and success is starting NOW. NOW is time to hardwork without rest.

Moga Allah redha.

What past is past.
Keep moving foward.

Let it be let it flow
^_^

No comments:

Post a Comment