Pages

Sunday, December 14, 2014

Tarbiyah dari Allah




Bismillahirrahmanirrahim

Buat abang motor besar,
terima kasih tolong mengangkat motor dan mengalih motor saya ketepi jalan.
Buat abang berjeket hitam,
Terima kasih bertanyakan keadaan saya yang masih mamai selepas terjatuh
Dan mengfungsikan semula kenderaan saya
Buat abang pemotong rumput
Terima kasih tolong mungutip buku-buku saya yang tercampak
Buat makcik tukang sapu,
Terima kasih membetulkan semula tangan saya yang terseliuh
Buat housmate,
Terima kasih sudi membawa ke klinik
Buat roommate,

Maaf di atas kecuaian saya
Jangan trauma naik kenderaan saya lagi
Teima kasih diatas keikhlasan kalian
Budi kalian hanya Allah yang dapat membalasnya
Alhamdulillah, Allah masih sudi meminjamkan nyawa

Kata makcik tukang sapu
“malam ni badan awak akan start sengal-sengal”
Alhamdulillah… ye makcik… sengal-sengal badan sudah mula menyerang 

No comments:

Post a Comment